Získání osvědčení ISO 9001:2016 a AQAP 2010
15.09.2024
Získání certifikátu ISO 9001:2016
Na základě kladného výsledku recertifikačního auditu v září 2024, byla společnost ...
Získání osvědčení ODVL SPSp MO ČR
27.07.2023
V červenci 2023 jsme úspěšně obhájili osvědčení k výrobě výrobků vojenské letecké techniky. Osvědčení naleznete ...
Získání osvědčení ISO 9001:2016 a AQAP 2010
15.09.2021
V září 2021 ve společnosti úspěšně proběhl recertifikační audit ISO 9001:2016 a AQAP 2010 a ...
Jednotlivé agregáty POS zajišťují, při vzájemné součinnosti, katapultáž sedadla s pilotem, v případě potřeby opuštění kabiny letadla.
Tento systém je využíván v letounech L 39, L 59, L 159 a je možno jej po drobných konstrukčních úpravách aplikovat i do jiných typů letounů.
Označení, popis a funkční parametry jednotlivých mechanizmů POS
TVM 871 998-8
TVM 871 998/1-8
TVM 871 998/2-8
Je použit v případě katapultáže sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu, jako primární hnací jednotka, která vynese sedadlo do bezpečné vzdálenosti od letounu.
GP 870 998-8
GP 870 998/1-8
Je použit v případě katapultáže sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu, jako základní zdroj tlakového plynu pro pyrotechnický odpal mechanizmů POM, KVK, PDR, PDB a ZGP.
POM 873998-8
Je použita v případě katapultáže sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu jako zařízení pro odjištění raketového motoru.
VMP 874 998-8
Je použit v případě katapultáže sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu jako mechanizmus, který vystřelí závaží, které svojí energií vytáhne stabilizační padák sedadla.
PDR 877 998-8
Zajišťuje, před katapultáží sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu, nuceným přitažením ramenních pásů správnou polohu pilota v sedadle.
PDB 879 998-8
Zajišťuje před katapultáží sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu nuceným přitažením kladek padákového postroje správnou polohu pilota v sedadle.
ZGP 881 998-8
Je určen jako posilovací zdroj tlakového plynu pro zpožděný pyrotechnický odpal teleskopického vystřelovacího mechanizmu TVM.
Jsou použity v případě katapultáže sedadla s pilotem při nouzovém opuštění letounu jako prvotní zdroj tlakového plynu pro odpal POM, TVM, PDR, VMP, KVK a PNP.
Typové označení pro:
POM k URM-1M | EPG 872 998-8 |
VMP | EPG 872 992-8 |
TVM | EPG 872 996-8 |
PDR | EPG 872 994-8 |
KVK | EPG 872 990-8 |
EPG 872 990/1-8 | |
PNP | EPG 872 988-8 |
EPG 872 988/1-8 |
KVK 875 998-8
KVK 875 998/1-8
Zabezpečuje funkční propojení a energetické posílení pyrotechnických vazeb vystřelovacích sedadel při katapultáži:
PT 876 998-8
Je určen do pyrotechnického ovládacího systému POS, kde je použit v případě maximálně intenzivní katapultáže nebo nucené katapultáže předního sedadla.
POZ 886 998-8
POZ 885 998-8
Jsou určeny k montáži do systému pyrotechnického odjištění závěsu překrytu pilotní kabiny letounu v případě nouzového odhozu překrytu nebo katapultáže.
PNP 866 998-8
Jsou určeny k montáži do pyrosystému, který slouží k rychlému otevření pilotního prostoru a tím k uvolnění dráhy pro vystřelovací sedadlo v případě, že pilot musí v nouzi opustit letadlo.